پیش بینی طرح بازاریابی شما در سال جاری

پیش بینی طرح بازاریابی شما در سال جاری

بازاریابی

عصر دیجیتال کنونی همراه با فناوری های پیشرفته، درصدد کسب مزایا و منافع بیشتر هم برای بازاریابان و هم مشتریان است. البته این روزها، بازاریابی و فروش محصولات آنلاین با چالش هایی همراه بوده و پیش بینی هایی برای آینده عصر تجارت های الکترونیکی ارائه شده که ما در این مطلب، پنج پیش بینی احتمالی را با شما به اشتراک می گذاریم:

۱- مصرف کنندگان؛ معاملات آنلاین را بیشتر ترجیح خواهند داد

نسل هزاره (متولدین دهه ۶۰ تا ۸۰) از فروشگاه های آنلاین و یا فروشگاه های اینستاگرامی اقدام به خرید خواهند کرد. بومرها (متولدین دهه ۵۰) همچون سابق از روزنامه و تلویزیون های خانگی اقدام به سفارش محصولات خواهند نمود. خریداران معمولی(که به شکل سنتی خرید میکنند)، همچنان ازفروشگاه ها به صورت حضوری خرید میکنند.
در سال جدید، فروش محصولات و رقابت بین فروشندگان از طریق تبلیغات در گوگل و فروشگاه های اینترنتی به بیشینه میزان خود رسیده است. چارلی فوشکو ، مدیر عامل و کارشناس سئو در Synergixx، توصیه میکند به مشتریان خود اقلامی را ارائه دهید که باب میل آنها باشد. سال جدید، شاهد رضایت و احساس امنیت مشتریان در خصوص کالاهای خریداری شده خواهیم بود. از همین حالا، کمپین های بازاریابی خود را راه اندازی کنید

۲- تلویزیون، همچنان ثابت!

حتما شنیده اید که مردم می گویند: این روزها همه چیز اینترنتی و آنلاین شده است. هیچکس نمی تواند همه کالاهای مورد نیاز خود را در طول یک سال از طریق تلویزیون و روزنامه یا فروشگاه های فیزیکی خریداری نماید. همه این ها بر روی گوشی های همراه شما به صورت یک اپلیکیشن نمایش داده خواهند شد. نسل هزاره، رفتارهای خرید خود را تغییر داده و به این ترتیب، نحوه بازاریابی را نیز تحت تاثیر قرار خواهند داد. اما این تنها نسل هزاره نیست که باعث شکست عادات سنتی می شوند.
در سال جاری، از تلویزیون به عنوان یک عامل تحریک کننده فروش مستقیم، ترافیک های آنلاین و مشارکت خرده فروشان یاد خواهیم کرد.

ممکن است یک مشتری وارد برخی از فروشگاه های اینترنتی شود و محصولاتی را خریداری نماید که نمونه های مشابه آن را در وب سایت های آمازون و یا آگهی های تلویزیونی داریم. فوسکو بیان می کند: ” ما بایستی خودمان را مجهز به استراتژی های بازاریابی و کمیپن های تبلیغاتی کنیم تا مشتریان بیشتری را با صرف هزینه های کمتر در اختیار داشته باشیم.” اما چطور این کار را انجام دهیم؟ کانال های تلویزیونی، پشتیبانی های شخصی، کانال های رادیوی ملی، فیس بوک و تبلیغات ویدئویی، ما را در این کار یاری خواهند کرد. ابتدا بایستی بودجه های خود را تجزیه و تحلیل نموده و سپس کالاهای خود را مطابق با این بودجه ارائه دهیم.

۳- تاثیرگذاران، همچنان وضعیت خود را حفظ خواهند نمود

اگر محصول و خدمات جدیدی راه اندازی کرده اید، به جامعه خرید آن محصولات بیندیشید. چه کسانی بیشترین تاثیرگذاری را نسبت به سایرین دارند؟ مثلا چنانچه قصد دارید محصولاتی را برای مادران بفروشید، چند انجمن فیس بوک و اینستاگرام را شناسایی نمایید. محصولاتی که ارائه می دهید بایستی متناسب با نیازها و ویژگی های مخصوص افراد همان انجمن و جامعه در نظر گرفته شوند. بهتر است ابتدا محصولاتتان را به سلبریتی ها و سایر افرا تاثیر گذار در جوامع به فروش برسانید.

بازاریابی۴- بیشتر به ارزش طول عمر مشتری تاکید خواهد شد نه جذب مشتری جدید

دوباره با مساله ارزش طول عمر مشتری مواجه می شویم! هر دیدگاهی از جانب مشتریان دارای یک ارزش است که نشان میدهد چه مقدار هزینه بابت خرید محصولات از شما صرف شده است. این مورد، ستون فقرات هریک از کسب و کارهای مبتنی بر فروش محصولات می باشد. گاهی اوقات افراد مایل به خرید هستند. هیچ اهمیتی ندارد که شما در چه مرحله ای از کسب و کار حرفه ای قرار دارید، می توانید در هر صورت برترین محصولات همچون یک تلویزیون با قیمت ۱۹٫۹۵ دلار را به فروش برسانید. اما همواره این سوالات را مد نظر داشته باشید:
ارزش طول عمر مشتریانتان چیست؟
آیا می دانید هزینه های شما تا چه اندازه پیش خواهند رفت؟ آیا آن ها را به طور مستقیم در پایگاه داده ها ثبت کرده اید؟
چطور می توانید ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهید؟

۵- شما قادر نخواهید بود هزینه ها را در پایان سال، حساب کتاب نمایید

از حساب کتاب خود آگاه باشید. بیشتر بازاریابان از میزان فروش های خود بسیار شگفت زده می شوند بدون اینکه هزینه های مالی و معیارهایی را که برای موفقیت در بازاریابی اتخاذ نموده اند، در نظر بگیرند. آیا از تاثیر هزینه ها در رسانه های اجتماعی، هزینه های پرداختی توسط مشتریان، میزان خرید آن ها و یا هزینه های کالاهایتان به خوبی آگاه هستید؟
به کارفرمایان توصیه می شود این هزینه ها را در نظر گرفته و پیش از هرگونه فعالیت های مربوط به راه اندازی کمپین و کانال های بازاریابی، برآوردهای خود را با سایر هزینه ها مقایسه نمایند.

کانال تلگرام اسمارت مدیا

مطالب مرتبط---

ارسال پاسخ---

Back to top