۱۹ نکته مهم برای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

۱۹ نکته مهم برای بهینه سازی کمپین گوگل ادوردز

گوگل ادوردز

بسیاری از مقالات و مطالب روش های مختلف برای ایجاد یک کمپین گوگل ادوردز و چگونگی بهینه سازی یک کمپین خاص و موارد کاربردی مثل CTR را به شما توضیح می دهند، اما آنچه در این مقاله می آموزید اهمیت و روش هایی درباره بهینه سازی حساب کاربری شما در کمپین گوگل ادوردز می باشد.
دلیل اهمیت داشتن این موضوع این است که مدیریت حساب کاربری شما پیچیده ترین وظیفه در بهینه سازی تمام کمپین های تبلیغاتی شما می باشد. وقتی از پیچیدگی صحبت می کنیم به این معنا نیست که باید کارهای زیادی انجام شود، بلکه شما باید با استفاده از یک روش متداول فرآیندی در پیش بگیرید تا عملکرد خود را بهبود بخشیده و به نتیجه مطلوب دست پیدا نمایید در غیر اینصورت شما با مشکل مواجه می گردید.
با مثالی تفاوت بین راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و بهینه سازی آن را توضیح می دهیم، تصور کنید شما قصد راه اندازی یک سیستم خط لوله و یا پیدا کردن نشتی در لوله موجود را دارید – در مورد اول شما می دانید که هدف شما اتصال بین لوله های مختلف است، در حالی که در مورد دوم قصد دارید منبع نشت را از بین ببرید و بدون ابزار مناسب این کار برای شما بسیار دشوار خواهد بود.
کارشناسان اسمارت مدیا در طی سالها کسب دانش و تجربه ، به روش های کاربردی در زمینه بهینه سازی کمپین تبلیغاتی دست یافته اند از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با برخی از اقدامات بیشتر آشنا نماییم. البته، فرض بر این نیست که هرگونه فعالیت بهینه سازی را پوشش دهم زیرا تعداد بیشماری از آنها وجود دارد، اما حداقل شما را در مسیر درست قرار می دهد.
آماده اید؟ پس شروع میکنیم:

مرحله اول – بهینه سازی فنی

نکته ۱ – اهداف خود را تعریف نمایید

ممکن است این نکته برای شما واضح و ابتدایی به نظر برسد. اما بخاطر داشته باشید، هر بهینه سازی باید در برابر یک هدف خاص انجام شود. آیا یک دلار برای هر کلیک ارزان یا گران قیمت است؟ آیا نسبت ۲۰% برای CTR خوب است یا بد؟ . آیا هزینه متوسط ۵۰ سنت در هر تبدیل بالا است یا پایین ؟
تمام پاسخ ها به اهدافی که شما در تلاش برای رسیدن به آن هستید، بستگی دارد، که البته پایه و اساس روند بهینه سازی کمپین تبلیغاتی شما خواهد بود؛ زیرا تنها پس از آنکه شما اهدافتان را مشخص کردید، می توانید کمپین تبلیغاتی ، گروه تبلیغاتی، کلمات کلیدی و آگهی خود را مقایسه نموده و ببینید چه میزان مطابقت بین آن ها وجود دارد.

نکته ۲ – اطمینان حاصل کنید که برچسب خودکار (Auto Tagging) را بررسی کرده اید

این چک باکس است که از طریق gclid به گوگل آنالیتیک منتقل می شود و به ادوردز اجازه می دهد که داده ها را نیز به آن ارسال نماید.
محل قرار گیری چک باکس زیر گزینه ی تنظیمات حساب > تنظیمات، پس از کلیک روی دایره در گوشه سمت راست بالای صفحه (کنار «شناسه مشتری و ایمیل»شما) قرار دارد.

برچسب خودکار گوگل ادوردز پس از آن، شما باید حساب ادوردز خود را به حساب آنالیتیک خود مرتبط نمایید، که از طریق رابط حساب آنالیتیک شما انجام می شود. فقط پس از انجام این کار می توانید اطلاعات حساب های ادوردز خود را در گزارش های آنالیتیک خود مشاهده کنید:

اتصال حساب ادوردز به حساب آنالیتیک

نکته ۳ – اطمینان حاصل کنید که موقعیت تبلیغ شما روی “چرخش بی وقفه” تنظیم شده است

گزینه پیش فرض در ادوردز “بهینه سازی برای کلیک” است، اما گزینه های پیش فرض در اکثر موارد برای مبتدیان مناسب است. شما باید موقعیت آگهی خود را بر روی چرخش به طور نامحدود تنظیم کنید تا تمام تبلیغات فرصت برابر بدست آورند. به این ترتیب، CTR شما بسیار معنی دار خواهد بود .

چرخش بی وقفه تبلیغ گوگلنکته ۴ – هرگز یک کمپین گوگل ادوردز جدید را پنجشنبه آغاز نکنید

بهترین نکته ای که می توانم به آن اشاره کنیم این است که ۲۴ ساعت بعد از آپلود، کمپین تبلیغاتی به اوج می رسد پس اگر شما یک کمپین گوگل ادوردز جدید را در روز پنجشنبه آپلود نمایید، این اتفاق نمی افتد. از دیدگاه تجربی همیشه کلمات کلیدی یا تبلیغاتی را پیدا خواهید کرد که در هنگام ایجاد یک کمپین گوگل ادوردز هزینه های بیشتر از حد انتظار شما را هدر می دهند و با بررسی این کمپین از بالا به پایین در روز بعد از اینکه این کار را شروع کردید می توانید موارد بیهوده را در اسرع وقت شناسایی و رفع نمایید. علاوه بر این، آنچه که مردم در طول تعطیلات آخر هفته جستجو می کنند، بطور قابل توجهی متفاوت از مابقی هفته است، بنابراین اگر شما شروع به اجرای یک کمپین تبلیغاتی جدید در روز پنجشنبه می نمایید و نخستین بهینه سازی را در روز شنبه انجام می دهید – ممکن است تصمیمات اشتباهی اتخاذ نمایید.

نکته ۵ – مطمئن شوید همه موارد تایید شده است

شما با این روش می توانید آگهی های که مورد تایید قرار نگرفته و غیر فعال است را تشخیص داده و کلمات کلیدی که قیمت پیشنهادی آن ها بیش از حد کم است (شاید یک رقیب وارد عرصه شد و حداقل پیشنهاد را افزایش داد)و یا کلمات کلیدی که با سایر کلمات کلیدی در یک گروه تبلیغاتی درتضاد بودند را اصلاح نمایید. برای پیدا کردن آگهی های تایید نشده، به نوار تبلیغات در ادوردز بروید و فیلتر زیر را اعمال نمایید:

آگهی های تایید نشده گوگل

نکته ۶ – همیشه به دنبال “چرایی” باشید

دلیلی که بر اساس آن عمل بهینه سازی شما انجام می پذیرد فرایند بهینه سازی کارآمد، توانایی شناسایی منبع مشکلات و یا جایی است که هزینه های نابجا باعث می شود سرمایه شما هدر رود. برای درک بهتر اجازه دهید یک نمونه را بررسی کنیم: شما اهداف فعالیت تبلیغاتی خود را همانطور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم تعریف کرده اید – فرض کنید برای حداکثر امکان تبدیل ، هزینه ۳۰$ را برای کمپین گوگل ادوردز خود در نظر می گیرید. بعد از یک هفته، حسابتان را بررسی می کنید و میبینید که یک کمپین تبلیغاتی خاص در حال تبدیل شدن به قیمتی است که ۲۰۰٪ بالاتر از هدف شما است. حال چه می کنید؟ آیا شما کمپین را متوقف کرده و یک استراتژی جدید اتخاذ می نمایید؟ پاسخ این است – در این مرحله شما نیاز به پیدا کردن چرایی هستید – دلیل این که چرا کمپین کار نکرد و پس از آن تصمیم می گیرید که چه کاری با آن انجام دهید.

اغلب اوقات متوجه می شوید که این کمپین نیست که کار نمی کند، بلکه تنها یکی از اجزای آن (گروه تبلیغی / تبلیغات / کلمات کلیدی / هدف خاص) هستند که به خوبی کار نمی کنند و بر آمار متوسط کمپین، که شما در ستون گزارش در زیر برگه های کمپین ها مشاهده می کنید، تاثیر گذاشته اند. در اینجا یک نمونه از کمپینی است که نرخ تبدیل در آن ۳۵۰% بالاتر از قیمت هدف برای هر تبدیل است، اما یک لحظه قبل از اینکه آن را غیرفعال کنیم، از بخشی استفاده می کنم که نشان می داد ترافیک پر هزینه از کدام مورد می آید:

کمپین تبلیغاتی

همانطور که ملاحظه می نمایید ترافیک تلفن همراه ۸۰ درصد از کل ترافیک کمپین تبلیغاتی را شامل می شود که تبدیل آن ۳ برابر گرانتر از دسکتاپ است. البته این موضوع باعث می شود که سعی کنم در مورد اینکه دقیقا چه مشکلی با ترافیک تلفن همراه وجود دارد تحقیق کنم ؛ چرا که فقط گفتن اینکه تلفن همراه به خوبی کار نمیکند بدون هیچ گونه توضیح بیشتری به نظر فرار ازمسئوليت است (و واقعا به سوال چرایی پاسخ نمی دهد. ( از آنجا که من از قبل می دانستم که برنامه های کاربردی اغلب اوقات پول هدرکن هستند، بلافاصله به سراغ گزارش های قرارگیری رفتم و یک فیلتر را جایگذاری کردم که فقط ترافیک برنامه ها را نشان میداد (جایگذاری = برنامه) در اینجا تقریبا ۱۲۰۰ کلیک هدر شده پیدا کردم که یک تبدیل واحد داشت که از نظرمن هیچ کیفیت عالی نداشت:

تبلیغات گوگل

آیا کمپین شکست خورد؟ جواب منفی است. آیا بعد از آن تلفن همراه کار نکرد؟ جواب باز منفی است. پس منبع مشکل چیست؟ برنامه ها. و در اینجا پاسخ منطقی به سوال “چرا” است که من به دنبالش هستم. اگر من منطقی را که پشت اعداد قرار دارد درک نکنم، داده ها در این مورد کمک زیادی به من نمی کنند ، زمینه ای که توضیح منطقی برای اعداد و مقادیر ارائه می کند. آیا می توانم اقدام بهینه سازی لازم را انجام دهم و “adsenseformobileapps.com” را جایگزین کنم :

بنابراین پس از اینکه ما متوجه شدیم که چرا باید “چرایی” مسایل را پیدا کنیم، حال بیایید نگاهی به گزارش ها و معیارهایی بیاندازیم که به ما کمک می کند منبع مشکل برای هر یک از اجزای کمپین تبلیغاتی را به دقت شناسایی کنیم.

مرحله دوم – بهینه سازی در سطح کمپین تبلیغاتی / گروه AD

آیا متوجه شدید که کمپین مشخصی اهداف شما را برآورده نکرد؟ هیچ مشکلی نیست. اجازه دهید معیارهایی را بدانیم که می توانند به ما کمک کنند تا مشخص کنیم چه چیزی کار نمی کند و چگونه آن را اصلاح کنیم. به یاد داشته باشید هدف ما شناسایی منبع دقیق مشکل است، بنابراین گزارشات ذکر شده ابتدا باید در سطح کمپین اعمال شود و بعد از آن به سطح گروه آگهی متمرکز شود.

نکته ۷ – دستگاه ها

همانطور که در مثال قبلی نشان دادیم، از نحوه عملکرد دستگاه های مختلف به صورت جداگانه آگاه شوید. آیا عدم موفقیت بروی تمامی کمپین ما تاثیر گذار بوده و یا این که با یک کلمه کلیدی اثر گذار بوده است؟ برای آگاه شدن، بخش دستگاه را اعمال کنید و ببینید مشکل از کجا شروع می شود:

اگر شما متوجه شده اید که مشکل در یک دستگاه خاص (دسکتاپ / تلفن همراه / تبلت) است، شما نیاز به تمرین و چک کردن دقیق برای یافتن مشکل هستید.

نکته ۸ – شبکه ها – جستجوگرها

آیا می دانستید که تمام کلیک های شما از موتور جستجوی گوگل نیست؟ موتورهای جستجو دیگری مانند ask.com، aol.com و دیگر محصولات گوگل وجود دارند که دارای موتور جستجو گوگل هستند (به عنوان مثال Google Maps )، و آگهی شما در آنجا نیز نمایش داده می شود. در بیشتر موارد، عملکرد کمپین تبلیغاتی شما در گوگل واقعی، بسیار شبیه به عملکرد آن در شرکای جستجو است، اما آنچه که برای ما اهمیت دارد استفاده از بخش های مهم برای درک بیشتر از منابع مشکلات است . در اینجا یک نمونه از کمپینی را بررسی می کنیم که در آن CTR در بین شرکا بالا بوده اما نرخ تبدیل آن ۳۰ درصد پایین تر بوده است. این سئوال پیش می آید که آیا باید ادامه دهیم:

پس از اینکه آمار را مشاهده کردید و تصمیم گرفتید که گزینه Search Partners را غیرفعال کنید، می توانید ادامه دهید و این عمل بهینه سازی را انجام دهید. به تنظیمات کمپین بروید و علامت کادر شرکای جستجو در شبکه ها را غیرفعال کنید.

نکته ۹ – جستجوی IS از دست رفته (بودجه)

آمار دیگری که ارزش بررسی در کمپین تبلیغاتی را دارد ستون Search Lost IS است که به شما درصد تاثیرات احتمالی که شما به دلیل بودجه ناکافی از دست دادید را نشان میدهد.

جستجوی IS از دست رفته

اگر می توانید، به CEO مراجعه کنید و از او بخواهید که بودجه شما را افزایش دهد (فرض کنید کمپین تبلیغاتی در حال رسیدن به اهداف خود است و تبدیل هایی که تولید می کند برای شما مناسب و سودآور است).

نکته ۱۰ – ابعاد( ساعت / روز)

به یاد دارید، که قبلا اشاره کردیم شما باید منابع دقیق مشکل را شناسایی کنید؟ درست است که شما می توانید به ستون “Search Lost IS (budget)” به عنوان “بودجه کافی وجود ندارد، لطفا مقداری اضافه کنید” نظر داشته باشید، اما ما می توانیم دقیق ترعمل کنیم و زمان دقیق روزی را که بودجه تمام شده را مشخص کنیم و با توجه به آن رفتار کنیم. برای رسیدن به این آمار به جدول Dimensions بروید، گزینه زمان و ساعتی از روز را انتخاب کنید وحالا می توانید ببینید که دقیقا در چه زمانی بودجه شما به اتمام رسیده است:

بودجه تبلیلغات در گوگل

اکنون می توانید عمل بهینه سازی دقیق تری انجام دهید – کاهش قیمت ها در عرض چند ساعت که هزینه زیادی را به دنبال دارد یا ایجاد یک کمپین گوگل ادوردز جداگانه برای ساعاتی که بودجه کافی در دست نیست، اما می دانید سودآورتر است و ارزش یک بودجه جداگانه را دارد. به طور مشابه، شما می توانید همان روش را در روزهای مختلف هفته استفاده کنید و تعیین کنید که آیا بودجه فقط در یک روز خاص برای شما خاتمه می یابد و سپس یک کمپین تبلیغاتی جدید برای آن روز با بودجه افزوده ایجاد نمایید.

نکته ۱۱ – تحویل سریع در مقابل تحویل استاندارد

در صورتی که امکان افزایش بودجه را ندارید و همچنان می خواهید آگهی شما در طول روز پخش شود، مطمئن شوید که در تنظیمات کمپین گوگل ادوردز در «روش تحویل» گزینه «استاندارد» را انتخاب کرده اید، Google سعی در گسترش بودجه شما به طور یکسان در طول روز خواهد داشت:

تحویل سریع در مقابل تحویل استاندارد در گوگل ادوردز

اگر متوجه شدید که کمپین شما از کل بودجه روزانه ای که برای آن تعیین کرده اید استفاده نمی کند، روش تحویل را به تحویل سریع تغییر دهید و پیشنهادات مربوط به کلمات کلیدی خاصی را مطرح کنید که طبق گفته گوگل “پیشنهاد زیر قیمت صفحه اول” هستند:

پیشنهاد زیر قیمت صفحه اول گوگل

نکته ۱۲ – جستجوی IS از دست رفته (رتبه)

این آمار نشان می دهد که کدام کمپین ها با توجه به رتبه بندی کم آگهی ها اثرشان را از دست می دهند. این موضوع ممکن است نشان ندهد که چیزی در تنظیمات کمپین اشتباه است، اما آنچه که برای شما انجام می دهد، مشخص کردن این است که کدام کمپین تبلیغاتی با یک (یا چند) کلمه کلیدی مشکل دارد، بنابراین شما باید اولویت بندی کنید تا این کمپین ها را برای اولین بار بررسی کنید (آنچه برای شما اهمیت بیشتری دارد / صرف بودجه کافی).

جستجوی IS از دست رفته

مرحله سوم – بهینه سازی در سطح AD

دستیابی به اهمیت آماری اگر شما ۲ تبلیغ داشته باشید، یکی از آن ۱۰ کلیک و CTR 20٪ را دارد، در حالی که دیگری ۲۰ کلیک با ۲۵٪ CTR را دارا می باشد، با اینها نمی توان نتیجه گیری کرد. یک قاعده خوب این است که تا زمانی که ۱۰۰ کلیک داشته باشید منتظر بمانید و پس از آن یک ارزیابی انجام دهید یا از این ماشین حساب استفاده کنید تا بتوانید اطلاعاتی را که اهمیت آماری دارند را پیدا نمایید:

نکته ۱۳ – با استفاده از روش تست A / B به طور استراتژیک آگهی های خود را تست کنید.

آزمون A / B بیش از هر چیز دیگری یک فعالیت تحقیقاتی است، و مانند هر تحقیقی ابتدا باید یک فرض را مطرح کنید و سپس آن را بررسی کنید که آیا درست است یا نه. اگر آزمون A / B بین عبارات “خرید در حال حاضر” و “خرید امروز” باشد احتمالا شما پاسخ خوبی دریافت نخواهید کرد چون تفاوت بین این تا آنجا که به کاربر مربوط میشود بزرگ نیست (مگر اینکه شما به اندازه کافی زمان و ترافیک برای رسیدن به اهمیت آماری داشته باشید). با این حال، اگر شما با یک سوال تحقیقی خوب مانند “آیا یک عنوان طولانی بهتر از یک عنوان کوتاه عمل میکند” ، یا “آیا باید از احساساتم کمک بخواهم یا از حسم” شروع کنید – احتمال دارد نتایج آزمایش A / B از ارزش بالاتری برخوردار باشد و به شما در مورد رفتار کاربرانتان آموزش دهد نه فقط اینکه چه چیزی بیشتر کلیک شده است. به ۳ نتیجه آگهی زیر برای جستجو “Vacation greece” توجه داشته باشید، دو نتیجه اول برای پکیج های تعطیلات در یونان اشاره دارد در حالیکه نتیجه سوم احساسات را با کلمه “کشف” هدف قرار می دهد:

استفاده از تست ab گوگلنکته ۱۴ – تست موفقیت آمیز نبود؟

عنوان آگهی تان را تغییر دهید. آیا در آزمون A / B دستیابی به اهمیت آماری مورد نظر شما صورت نپذیرفت ؟ تغییرات اساسی ایجاد کنید و یا آگهی خود را به طور کامل تغییر دهید. از پیام قدیمی خود دور شوید و یک عنوان کاملا جدید را امتحان نمایید.

نکته ۱۵ – آگهی کار نکرد؟

ببینید تفاوت میان کلمات کلیدی را بررسی نمایید. گروه آگهی شما عموما شامل بیش از یک کلمه کلیدی است و آمار آگهی که شما در نهایت مشاهده می کنید، میانگین کل کلمات کلیدی است. هنگامی که شما عملکرد آگهی تان را بررسی میکنید و متوجه میشوید که یکی بهتر یا بدتر از بقیه کار می کند، مطمئن شوید که بخش کلید واژه را اعمال می نمایید و آیا یک کلمه کلیدی خاص وجود دارد که شدیدا خارج از حد متوسط باشد یا اینکه آن را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. در تصویر زیر می توانید ببینید که چگونه این میانگین اطلاعات اشتباه را به من گفته است و از همه کلمات کلیدی در گروه آگهی یک کلمه کلیدی با CTR وجود دارد که ۷ بار بالاتر از میانگین است، که البته باید در یک گروه تبلیغاتی جداگانه قرار گیرد:

کلمات کلیدی گوگل ادوردزمرحله چهارم – بهینه سازی در سطح کلید واژه

این مرحله مرحله نهایی نیست، اما آخرین مرحله در ایجاد کمپین گوگل ادوردز است > گروه آگهی > آگهی- کلمات کلیدی

نکته ۱۶ – اول CTR !

از کلمات کلیدی با CTR به خوبی مراقبت کنید، زیرا این آماری است که بر کیفیت نمرات کلمات کلیدی (QS) بیشترین تأثیر را می گذارد.
نمره کیفیت یک عامل مهم در مورد چگونگی پخش آگهی شما و اینکه شما برای هر کلیک در چه موقعیتی قرار دارید و چقدر هزینه پرداخت می کنید. به طور کلی، می توانید بگوئید که اگر QS کمتر از ۷ است، شما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید تا بتوانید آن را جبران نمایید.
علاوه بر این، CTR پایین باعث می شود گوگل تبلیغ شما را کمتر پخش کند به این دلیل ساده که چون اگر افراد بر روی آگهی شما کلیک نکنند، هیچ هزینه ای برای Google نخواهند داشت، لذا پخش آگهی شما برای آنها صرف نمی کند.
به عنوان مثال – اگر محصول من یک “دوره مدیریت ” باشد، کلمه “بازاریابی اینترنتی” ممکن است به این نکته اشاره کند که کاربر به موضوع علاقه مند است، اما این یک واژه بسیار وسیع است و فاصله ارتباطی بین آن و یک آگهی با این مضمون “دوره مدیریت با قیمتی شگفت انگیز” بسیار زیاد است و بنابراین بهتر است که فرض کنیم CTR کلمه کلیدی” بازاریابی اینترنتی “کم است و بنابراین آن به یک گروه آگهی متفاوت با آگهی های مشابه فراوان منتقل میشود.

نکته ۱۷ – اضافه کردن کلمات کلیدی منفی

اول از همه فکر کنید که کدام عبارات را نمیخواهید در زیر ظاهر شوند، و آنها را به عنوان کلمات کلیدی منفی در کمپین تبلیغاتی یا سطح گروه آگهی اضافه کنید.
برای مثال اگر یک کالای گران قیمت میفروشید، واژه های “ارزان”، “رایگان”، “تخفیف” و غیره را بعنوان منفی اضافه کنید تا تبلیغ شما در نتایج جستجوهایی که حاوی این کلمات هستند نمایش داده نشود.
توجه داشته باشید که شما می توانید آنها را هم در سطح گروه آگهی و هم در سطح کمپین اضافه کنید:

کلمات کلیدی منفی گوگل ادوردز

علاوه بر این، به ستون کلمات کلیدی بروید و شرایط جستجو> نمایش همه را انتخاب کنید. این همان جایی است که شما قادر خواهید بود برای مشاهده نمادهای جستجو واقعی که هربار که تبلیغ شما پخش می شود مورد استفاده قرار گیرد. این به شما کمک خواهد کرد تا زمان هایی که آگهی شما برای کلمات کلیدی نا مرتبط نمایش داده شده است را شناسایی کنید. همچنین به شما عبارت های جستجوی بسیار مرتبط را نشان میدهد که آگهی شما را از طریق کلمات کلیدی گسترده یا مطابق به وجود آورده اند، ممکن است بخواهید آنها را به عنوان یک مطابقت کامل (Exact Match) اضافه نمایید .

نکته ۱۸ – IS جستجوی از دست رفته خود را بررسی کنید (رتبه)

درست همانگونه که ما این آمار را در سطح کمپین بررسی کردیم، می توانیم آن را در سطح کلمه کلیدی نیز مشاهده کنیم تا بتوانیم ببینیم چه تعداد برداشت های بیشتری از کلمات کلیدی شما میتوانست دریافت شود، اما در نتیجه رتبه بندی آگهی پایین دریافت نشده است. در چنین مواردی بررسی کنید که آیا تبلیغات شما به اندازه کافی مربوط به کلمه کلیدی خاص است (اگر نه، آن را در یک گروه تبلیغاتی دیگر با آگهی های مرتبط تر قرار دهید)، آیا موقعیت متوسط به اندازه کافی بالا است (اگر موقعیت متوسط شما پایین است ممکن است مردم فقط آگهی شما را ببینند و در نتیجه روی آن کلیک نکنند که به CTR پایین منجر شود) و البته کافی بودن یا نبودن پیشنهادات خود را نیز بررسی کنید.
به کلمه کلیدی زیر توجه داشته باشید که دچار CTR بسیار پایین است و در نتیجه دارای نمره کیفیت ۱ است و به دلیل رتبه پایین خود ۸۸٫۱۶٪ امتیاز بالقوه خود را از دست داده است (!!!).

نکته ۱۹ – موقعیت میانگین خود را بررسی کنید

در اصل، موقعیت میانگین یک آمار است که ارزش بررسی در همه عناصر حساب را دارد. از کمپین تبلیغاتی شروع شده و به سمت گروه های تبلیغاتی و در نهایت سطح کلمه کلیدی حرکت می کند.
حداقل دوبار در هفته، ۲۵ کلمه کلیدی خود را که بیشترین مصرف در هر گروه آگهی داشته اند را بررسی کنید و بهینه سازی پیشنهاد را به صورت زیر انجام دهید:
آیا متوجه شدید که(Cash Per action) CPA شما بالاتر از CPA هدف است؟ کاهش پیشنهادات کلمات کلیدی را با موقعیت میانگین ۱-۲ به ۲۵٪ درنظر بگیرید. در صورتی که برای شما مفید نباشد، هیچ امتیازی برای نمایش در موقعیت های بالا وجود ندارد.
آیا شما کلیدواژه هایی در موقعیت متوسط کمتر از ۳ و CPA که در زیر هدف شما قرار دارد را پیدا کرده اید؟ پیشنهادات را ۲۵ درصد افزایش دهید تا امتیازات بیشتری کسب کنید و تبلیغات را در موقعیتهای بالاتری نشان دهید.
آیا کمپین گوگل ادوردز شما به طور کامل از بودجه استفاده نمی کند؟ پیشنهادات کلمات کلیدی را با میانگین ۵ و کمتر از ۱۵ تا ۲۵ درصد افزایش دهید (با توجه به اینکه CPA آنها به CPA هدف شما نرسیده است).
آیا کلید واژه هنوز عملکرد خوبی ندارد؟ اطمینان حاصل کنید که آگهی آن به اندازه کافی به آن مربوط است و اگر نه – آن کلمه کلیدی را به یک گروه تبلیغاتی دیگر با یک کپی از آگهی مرتبط تر انتقال دهید.

نتیجه گیری

بسیاری از نکات بهینه سازی برای کمپین های گوگل ادوردز وجود دارد. این پست به معنای پوشش همه آنها نیست بلکه به شما کمک می کند تا در جهت درست و صحیح فکر کنید به طوری که تمرکز بیشتر عمدتا به شما ایده هایی در مورد چگونگی پاسخ به “چرایی” می دهد و به شما برای درک اطلاعاتی که در حال مشاهده هستید کمک می نماید.
هرگونه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید؟ لطفا آنها را در قسمت نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

کانال تلگرام اسمارت مدیا

مطالب مرتبط---

ارسال پاسخ---

Back to top