دیجیتال برندینگ

دیجیتال برندینگ

 نکاتی که هر کسب و کار برای شروع یا ادامه فعالیت در فضای مجازی و دیجیتال برندینگ باید به آن توجه کند

 

۱- دفترهای مجازی خود را به دقت باز کنید !

هر جزء از صفحه یا سایت شما در فضاهای مجازی باید مانند دفتر واقعی شما در فضای فیزیکی به دست طراحان و متخصصان خبره طراحی و اجرا شود.

به همان نسبتی که برای دکوراسیون و رنگ دفتر خود هزینه و زمان و تخصص در نظر می گیرید باید برای دفاتر مجازی خود نیز اینگونه عمل کنید. اجزای برند شما با هم هویت شما و سازمانتان را تشکیل می دهند، پس با یک طراحی سطح پایین و غیر قابل استفاده برند خود را در معرض تهدید قرار ندهید.

۲- تکنولوژی در فضای مجازی

حتما زمانی را به یاد دارید که دیوار خانه ها تنها از آجر و  سقف خانه ها از تیر چوبی ساخته می شد و هدف تنها ساخت خانه بود و گزینه هایی مانند استاندارد و ضد زلزله بودن و زیبایی و راحتی یا در آن لحاظ نمی شد یا به دلیل نبود بودجه بی اهمیت بود، اما امروزه به کمک تکنولوژی و طراحی و قوانین، ساختمان های بی کیفیت از دور خارج شده اند و ما از هر نظر چه با بودجه و چه بدون بودجه “باید ” استانداردهایی را حتی به صورت حداقلی رعایت کنیم!

دنیای وب نیز مانند ساختمان ها دارای  استانداردها و تکنولوژی هایی هستند که باید برای قابل استفاده بودن  در طراحی ها مد نظر قرار گیرند،به دلیل سرعت فوق العاده ی تکنولوژی متاسفانه بسیاری از شرکت ها و افراد متخصص نیز که سالها در این زمینه فعالیت کرده اند هنوز با شرایط جدید خود را وفق نداده اند.

نمونه آن طراحی سایت هایی است که روی گوشی های موبایل به راحتی قابل استفاده نیستند یا به اصطلاح ریسپانسیو (Responsive) نیستند و یا عدم تغییر در سایت هایی که از سالیان پیش هنوز بروزرسانی نشده اند!

 

دیجیتال برندینگ با اسمارت مدیا

۳- تجربه بازدیدکنندگان و کاربران

در فضاهای مختلف مجازی شامل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و … آنچه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد ” تجربه و حسی ” است که در ذهن و قلب بازدید کننده ایجاد می شود.

طراحی مناسب اجزای گرافیکی ، طراحی و تولید محتوای مناسب ، چیدمان اجزای سایت، در دسترس بودن اجزای مهم مانند خدمات قابل ارائه، محصولات و … از مهمترین عواملی است که باید در نظر گرفت .

دفاتر مجازی شما برای دیجیتال برندینگ از نظر بروز بودن و اطلاعات ارائه شده  باید با دفاتر واقعی شما  نیز در جهت حفظ یکپارچگی برند هماهنگ باشند، بازدیدکنندگان و کاربران “نباید ” با مراجعه به دفاتر مجازی شما فکر کنند که برند شما غیر فعال است و با خارج شدن از آن تجربه بدی را کسب کنند!

۴- تحقیقات بازار و مشتریان هدف

قبل از ورود به هر شبکه و افتتاح دفتر مجازی خود استراتژی و هدف خود را مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که تمام شبکه ها  و دفاتر مجازی برای شما مناسب نیستند، چه بسیار شرکت های تولیدی که به دلیل عدم شناخت صحیح از بازار در شبکه های موبایلی نظیر اینستاگرام و … با ترفندهای گوناگون نظیر خرید فالوور و لایک به دنبال جذب مخاطب های بسیاری هستند که هیچ پیوندی با کسب و کار آنها ندارد و حتی می تواند برای شما خطرناک باشد!
هر شبکه و ابزار کاربران و خدمات خاصی دارند که باید با استفاده از آنها برند خود را در جایگاه خودش عرضه کنید.

۵- پشتیبانی مناسب

زمانی که می خواهید دفتری را افتتاح کنید باید به نیروی انسانی آن نیز توجه کنید.

طراحی وب سایت بدون در نظر گرفتن نیروی پشتیبان و متخصص برای اداره تمام یا بخشی از آن اشتباهی است که بسیاری از کسب و کارها مرتکب آن می شوند و با از بین رفتن زمان و بودجه و البته این جزء از برند بخش مهمی از تجارت خود را دچار چالش پیدا و پنهان می کنند.

بسیاری از طراحان تنها برای شما یک وب سایت یا صفحه اجتماعی طراحی می کنند و بقیه کار را به شما و گروهتان واگذار می کنند که در این حالت وجود یک فرد خبره در تیم شما یا کنار شما به عنوان همکاری و مشاور ضروری است  اما برخی طراحان و شرکت ها با ارائه ی بسته ها ی مختلف شما را در تولید و  پشتیبانی از دفترتان یاری می کنند که شما با توجه به وضعیت و اهداف و استراتژی حضورتان در بازار باید تصمیم نهایی را بگیرید.

کانال تلگرام اسمارت مدیا

مطالب مرتبط---

ارسال پاسخ---

Back to top