چگونه میتوان نرخ تبدیل ادوردز و پی پی سی را بهبود بخشید

چگونه میتوان نرخ تبدیل ادوردز و پی پی سی را بهبود بخشید

چگونه میتوان نرخ بازگشت از سرمایه در گوگل ادوردز

و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را بهبود بخشید

آیا شما در کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) سرمایه گذاری کرده اید و تجربه کمی داشته اید؟

اگر در کمپین های تبلیغاتی PPC شما به نتایج مورد نظرتان نرسیده اید، نباید سعی کنید تا دوباره آنها را امتحان کنید. تمام آنچه که لازم دارید این است که قبل از اینکه کمپین جدید خود را شروع کنید کمی بیشتر تحقیق کرده و بر روی بهینه سازی نرخ تبدیل خود تمرکز نمایید.

۱- پیگیری نرخ تبدیل

پیگیری نرخ تبدیلقبل از اینکه بر روی بهبود نرخ تبدیل خود کار کنید، باید بدانید که کمپین های تبلیغاتی شما چگونه عمل می کنند. برای این منظور، شما باید از نرخ تبدیل موجود خود آگاهی داشته باشید. بنابراین، به طور موثر شروع به بررسی نرخ تبدیل هایی کنید که در حال حاضر دریافت نموده اید. داده ها باید شامل تمام کمپین های PPC شما باشند. اگر از گوگل ادوردز استفاده می کنید، می توانید تمام اطلاعات را از کمپین های PPC خود بدست آورید. پیگیری نرخ تبدیل به شما کمک خواهد کرد که بهترین کمپین های PPC را شناسایی نمایید و با موارد ضعف خود مقایسه کنید. با این حال، اگر تنها یک کمپین وجود داشته باشد، باید داده های ماه های گذشته را با ماه جاری مقایسه نمایید.

فراموش نکنید درهنگام پیگردی نرخ تبدیل، ایمیل  های دریافتی را نیز بررسی کنید. ممکن است، مشتریان شما به طور مستقیم با شما تماس بگیرند یا پیام هایی را در کانال های رسانه های اجتماعی شما ارسال نمایند. مواردی وجود دارد که مشتری ها ممکن است فرم ها را تکمیل نکنند اما از طریق چت با شما ارتباط برقرار کنند. از این رو، با استفاده از داده های تحلیلی ارائه شده توسط گوگل آنالیز، پیگیری های نرخ تبدیل خود را انجام دهید و یا ممکن است تصمیم بگیرید که پلت فرم تحلیلی دیگری را انتخاب نمایید.

۲- انجام تست A / B

تست a b گوگل

برای افزایش نرخ تبدیل، شما باید تست عناصر مختلف را در وب سایت خود، به ویژه در صفحه اصلی خود، تست کنید. تست عناصر مختلف در صفحه اصلی شما به عنوان آزمایش A / B شناخته می شود. در تست A / B، دو نوع صفحه وب متغیر وجود دارد که به یک گروه از افراد نشان داده شده است.

سپس تبدیل ها پس از آن ردیابی می شوند و صفحه وب که میزان تعامل یا میزان تبدیل بهتری دارد برای بقیه کمپین استفاده می شود. عناصر مختلفی که مورد آزمایش قرار می گیرند عبارتند از رنگ پس زمینه، تصاویر، سبک فونت، دکمه های تماس، زمینه های فرم، کپی و غیره.

طراحی صفحه اصلی وب بر نرخ تبدیل کمپین تاثیر گذار است. بنابراین، عناصر مختلف را در صفحه اصلی خود تست کنید تا آنهایی را که دارای نرخ تبدیل خوبی هستند شناسایی کنید. هنگامی که یک عنصر را تکمیل کردید، به سراغ مورد بعدی بروید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که “تصویر A” بهتر از “تصویر B” عمل میکند پس تصویر اول را برای بقیه کمپین خود انتخاب کنید. عنصر بعدی که ممکن است تست کنید می تواند رنگ یا کپی صفحه اصلی باشد.

مهم است که توجه داشته باشیم هیچ محدودیتی برای آزمایش A / B وجود ندارد. اگر یک عنصر بهتر از دیگری عمل کند، این بدان معنا نیست که بهترین گزینه موجود باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما چندین عنصر را همزمان آزمایش می کنید، مگر اینکه دوره کمپین شما ماه ها ادامه یابد.

۳- مطابقت آگهی با صفحات فرود یا لندینگ پیج

 

لندینگ پیجبگذارید مثالی بزنیم، شما یک آگهی را در جستجوی گوگل مشاهده می کنید، روی آن کلیک میکنید و زمانی که شما به صفحه اصلی می رسید، چیزی کاملا متفاوت مشاهده می کنید. چه کار می کنید؟ اگر لندینگ پیج حاوی آنچه شما دنبال آن هستید نباشد، بلافاصله وب سایت را ترک می کنید. این دقیقا همان چیزی است که هنگامی اتفاق می افتد که کلمه کلیدی تبلیغ شما با لندینگ پیج مطابقت ندارد. اگر کلمه کلیدی آگهی شما برای کسب و کارها در نظر گرفته شده باشد و صفحه اصلی شما اطلاعاتی در مورد فرصت های شغلی ارائه دهد، پس یک ناپیوستگی بین آگهی و لندینگ پیج وجود دارد. بازدیدکنندگان بلافاصله وب سایت شما را ترک می کنند و شما میزان پسرفت بالایی را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، هر بار که یک کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند، شما پول صرف میکنید. بنابراین، شما باید درنظر داشته باشید که هربار که یک کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می کند، اطلاعات مربوطه را ارائه می دهد تا بتواند به یک مشتری تبدیل شود. این استراتژی همچنین نمره کیفیت شما را افزایش می دهد و بنابراین هزینه شما برای هر کلیک (CPC) کاهش می یابد. نمره کیفیت یک شاخص کلیدی برای پیش بینی عملکرد کمپین تبلیغاتی شما است. گوگل از این نمره کیفیت برای سنجش کارآیی تبلیغات PPC خود استفاده می کند. نمره با کیفیت بالا نشان می دهد که کلمات کلیدی آگهی شما مرتبط است و به علاوه، آگهی شما را در نتایج جستجو و شبکه های نمایش در رتبه بالاتری نشان میدهد.

نمره کیفیت نقش مهمی در کاهش کل هزینه کمپین تبلیغات PPC ایفا می کند. بنابراین، شما برای کمپین تبلیغاتی خود پول بیشتری به دست خواهید آورد. همچنین، خواهید دید که افزایش تعداد موارد منجر به کیفیت و در نهایت به شما کمک می کند تا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. از این رو، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی آگهی خود را بهینه سازی نموده اید تا با لندینگ پیج شما هماهنگ شود.

۴- بهبود CTR

یکی از راه های بهبود نرخ تبدیل شما افزایش تعداد کلیک ها برای تبلیغات شماست. نرخ کلیک بر اساس کلیک ها تقسیم بر نمایش محاسبه شده است. بنابراین، اگر آگهی برای ۱۰۰۰ نفر نمایش داده شده و توسط ۱۰ نفر کلیک شود، نرخ  CTR آن ۱٪ خواهد بود. (۱۰/۱۰۰۰ * ۱۰۰ = ۱٪) اگر مردم به ندرت بر روی تبلیغات شما کلیک کنند، نرخ تبدیل شما پایین باقی می ماند. برای افزایش نرخ تبدیل شما باید موارد زیر را انجام دهید:

مخاطبان را به درستی هدف قرار دهید

هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی را شروع می کنید، اطمینان حاصل کنید که افراد مناسب را هدف قرار می دهید. از تبلیغات جمعیتی، موقعیت جغرافیایی، رفتار آنلاین و غیره استفاده کنید تا تبلیغات را به افراد مناسب برسانید.

عنوان را در آگهی با حروف بزرگ بنویسید

اطمینان حاصل کنید که در عنوان شما هر کلمه با حرف بزرگ آغاز شود. مردم بیشتر تمایل دارند تا بر روی آکهی تبلیغاتی که دارای عناوین با حرف بزرگ هستند کلیک کنند.

تبلیغات خود را در جای درستی قرار دهید

موقعیت تبلیغات شما برای بیشتر کلیک شدن مهم است. برای تعیین جایگذاری مناسب، شما باید آنها را در موقعیتهای مختلف آزمایش کنید. در حالت ایده آل، هرچه افراد بیشتری تبلیغات شما را ببینند، کلیکهای بیشتری دریافت خواهید کرد. بر اساس مطالعات، تبلیغاتی که پنج بار یا بیشتر نشان داده شده ۱۲ برابر موثر تر از بقیه هستند. از این رو، بر روی قرار دادن آگهی های خود در جایی تمرکز کنید که در آنجا به حداکثر افراد نشان داده می شود.

از انواع کلمات کلیدی که مطابقت کامل دارند استفاده کنید

هنگامی که انواع کلمات کلیدی منطبق مختلف را آزمایش می کنید، افراد بیشتری بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند. شما می توانید از کلمات کلیدی دقیق و تعبیری استفاده کنید تا تبلیغات شما در رده های بالاتر قرار گیرد. با این حال، اگر از انواع کلمات کلیدی منطبق وسیعی استفاده کنید، نسبت به کلمات کلیدی دقیق، به افراد بیشتری دست می یابید، اما از طریق نرخ ها کلیک کمتری دریافت خواهید کرد.این به این دلیل است که کیفیت تبلیغات شما در اصل عمومی و کلی است که به این معنی است که افراد زیادی از کلید واژه های منطبق وسیع استفاده خواهند کرد. در نتیجه، همه آنها ممکن است به محصولات یا خدماتی که شما ارائه میدهید علاقه مند نباشند. برخی از آنها ممکن است اطلاعاتی را برای اهداف آموزشی و غیره جستجو کنند. از این رو، بهتر است که از کلمات کلیدی منطبق دقیق استفاده کنید.

۵- از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید

کلمات کلیدی منفی، کلمات کلیدی هستند که شما نمی خواهید در آگهی های شما نشان داده شوند. به عنوان مثال، اگر شما در حال حاضر فرصت های شغلی برای مهندسین عمران ندارید، ممکن است تصمیم بگیرید که “مهندسین عمران” را به عنوان عبارت کلیدی منفی اضافه کنید. به این ترتیب هنگامی که یک فرد “مشاغل برای مهندسین عمران” یا “شغل مهندسین عمران” را جستجو کند، آگهی شما نمایش داده نخواهد شد. به عبارت دیگر، هنگامی که این کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد، تبلیغات شما نمایش داده نخواهد شد، اما هنگامی که شما سایر کلمات کلیدی مربوط به کار را در حساب ادوردزتان وارد کرده اید، تبلیغات ظاهر می شود. دو مزیت برای استفاده از کلمات کلیدی منفی وجود دارد. اولا، کاربران تبلیغات شما را نمی بینند و به همین ترتیب، کلیک غیر ضروری بر روی آگهی های PPC نخواهند کرد. کاربران مجبور نیستند وقت خود را صرف مرور وبسایت شما کنند و بلافاصله از آن بیرون بیایند. بنابراین، میزان جست و جو شما کاهش می یابد و نمره کیفیت تبلیغ شما تحت تاثیر قرار نمی گیرد. ثانیا، از آنجاییکه کاربران بر روی آگهی های شما کلیک نمی کنند، شما کلیک های خود را هدر نمی دهید.

لیست برخی از کلمات کلیدی منفی ارائه شده که شما باید در تمام کمپین های تبلیغاتی PPC خود آنها را حذف کنید. این کلمات کلیدی شامل: رایگان، ارزان، برهنه، لخت، تورنت، یوتیوب و… است. هنگامی که از کسب و کارها انتظار دارید که برای روند استخدام خود با شما تماس بگیرد، قطعا نمی خواهید این کار را به صورت رایگان انجام دهید. بنابراین، شما باید از کلمات کلیدی منفی در تبلیغات PPC خود استفاده کنید تا تبلیغات شما برای کاربران نامناسب نشان داده نشود.

۶- از بازاریابی مجدد استفاده کنید

بازاریابی مجددبازاریابی مجدد یا هدف گذاری مجدد یکی از بهترین استراتژی هایی است که بازاریاب ها برای نگه داشتن کاربرانی که قبلا از وبسایت تان بازدید کرده اند اما به مشتری تبدیل نشده اند استفاده میکنند. برای کسب و کارها کسب مشتریان جدید تجاری بسیار مهم است. همچنین جذب مشتری جدید در اولین بازدید از وب سایتتان، آسان نیست. از این رو، اگر شما نتوانید در وهله اول مشتری خود را جذب کنید، می توانید با کمک بازاریابی مجدد دوباره تلاش کنید. هنگامی که شما با بازاریابی مجدد شروع می کنید، همان تبلیغات برای همان افراد دوباره برای مدت زمانی ارائه می شود. به این ترتیب، شما آنها را به وب سایت خود بازمیگردانید و شانس خوبی برای تبدیل کردن آنها به مشتری وجود دارد. شما باید به طور مداوم از بازاریابی مجدد استفاده کنید تا آنها را به وبسایت بازگردانید. هنگامی که مشتریان شما در ابتدا بر روی تبلیغات کلیک کرده بودند، به این معنی است که به خدمات شما علاقه نشان داده اند. بنابراین، شما باید فعال  تر باشید و بارها و بارها تبلیغات PPC خود را به آنها نشان دهید.

در این استراتژی، چیزی برای از دست دادن ندارید اگر سعی نکنید، بازدیدکنندگان گمشده خود را هرگز بدست نخواهید آورد. اما اگر بر بازاریابی مجدد تمرکز کنید، نرخ تبدیل شما بهبود می یابد. مهم است که به یاد داشته باشید که دستیابی به مشتریان جدید هرگز آسان نیست، اما اگر شما فرصتی برای به دست آوردن دوباره آنها دارید، پس بیشترین استفاده را از این فرصت انجام دهید.

بازاریابی تنها به گوگل ادوردز محدود نمی شود. بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و غیره نیز از بازاریابی مجدد استفاده می کنند.

پیشنهادات هیجان انگیز ارائه دهید و آگهی ها را بر اساس نیازهای مشتری خود ایجاد کنید. به دنبال این راهنمایی ها مطمئنا نرخ تبدیل خود را بهبود خواهد بخشید. هنگامی که با کمپین های تبلیغاتی PPC شروع می کنید، تبلیغات را برای هر دو شبکه جستجو و نمایش ایجاد کنید. با این حال، شما باید بررسی کنید که تبلیغات شما روزانه چگونه انجام می شود. اگر چه مدیریت یک آگهی تبلیغاتی PPC یک کار وقت گیر است، اما شما برای بهبود تبدیل و مقیاس فعالیت های تجاری خود باید چنین کمپین هایی را مدیریت کنید. در صورتی که شما قادر به مدیریت کمپین های PPC خود نیستید، در نتیجه از یک شرکت بازاریابی دیجیتال کمک بگیرید. تجربه و تخصص یک شرکت حرفه ای قطعا به شما این امکان را می دهد که کمپین های تبلیغاتی PPC موفق تری داشته باشید.

کانال تلگرام اسمارت مدیا

مطالب مرتبط---

ارسال پاسخ---

Back to top